Pradžia arrow Projektai
Projektai

 

               THE PRACTICAL USAGE OF YOUR THEORETICAL KNOWLEDGE

 

 20172019 mokslo metais Meškuičių gimnazijoje vykdoma Erasmus+ veikla, Strateginių partnerysčių mokyklų sektoriuje projektas “The practical usage of your theoretical knowledge” („Teorinių žinių praktinis pritaikymas”), projekto numeris 2017-1-LV01-KA201-035450. 

Projektą koordinuoja draugija „Vidzemes inovāciju instruments”, įsikūrusi Latvijoje. Projekto partneriai – Rygos trečioji valstybinė gimnazija ir Uogrės pirmoji vidurinė mokykla Latvijoje bei Kiardlos pagrindinė mokykla Estijoje.

Projekto tikslas – sukurti 93 mokomuosius filmus gamtos mokslų temomis 8-9-10 klasių mokiniams. Mokomųjų filmų paskirtis – mokiniams padėti įsisavinti sudėtingas gamtos mokslų teorijos žinias, jas pateikiant su praktinio pritaikymo pavyzdžiais ar per vaidybą.

Meškuičių gimnazijoje projektui vadovauja chemijos mokytoja metodininkė Genovaitė Liepinia ir istorijos mokytoja metodininkė Rosita Serpauskienė.

 Projektą finansuoja Europos Komisija.

Daugiau informacijos apie Erasmus+ programas Švietimo mainų paramos fondo tinklapyje http://www.smpf.lt/lt/programos/erasmus

 Projekto organizatorių paskelbtame mokomųjų filmų scenarijų konkurse visi Meškuičių gimnazijos pateikti scenarijai atitiko reikalavimus. Filmavime aktyviai dalyvavo penktokai ir IIIG klasės mokiniai. Ačiū jiems ir mokytojoms Kristinai Daukšaitei, Rositai Serpauskienei, Danutei Navickienei.

Genovaitė Liepinia, projekto vadovė

 

 

Gimnazijoje vykdomas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ projektas. (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001)

 

   ERASMUS+ PROJEKTAS THROUGH INTERACTIVE BASIC TO ADDITIONAL KNOWLEDGE”

2015-2017 metais mūsų mokyklos grupė mokytojų dalyvavo tarptautiniame projekte, kuris skirtas mokymosi pasiekimų gerinimui kuriant gamtamokslinę mokomąją svetainę „Interaktyviu pagrindu įgyjamos žinios“. Projekto tikslas – sukurti mokomąją svetainę skirtą 7-9 klasių mokiniams. Svetainė sukurta lietuvių – latvių – estų – anglų kalbomis. Šiuo projektu norėta išsiaiškinti, ar suderinamos gamtos, socialinių mokslų ir matematikos dalykinės programos Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Erasmus+ strateginių partnerysčių projekto “Through Interactive basic to additional knowledge” (“Interaktyviu pagrindu įgyjamos žinios”) koordinuojanti organizacija “Vidzemes inovāciju instruments” Latvijoje, vadovas Martinis Jurjevas. Projekto mokomojo tinklapio viena iš kūrėjų Zane Kurme. Projekto vadovė Ene Tisler iš Estijos, bendradarbiaujančios Kiardlos pagrindinės mokyklos. Mūsų šalies koordinatorė Genovaitė Liepinia.

Šia svetaine gali naudotis registruoti vartotojai, kuri yra nemokama. Jei svetainėje mokytojas užregistruoja savo mokinius sukurdamas grupę, tuomet gali stebėti kiekvieno mokinio individualią pažangą. Teisingai išsprendę užduotis, mokiniai gauna atsakymus iš 14 skaičių, kurios bus koordinatės surasti paslėptą lobį. Jei lobis yra netolimoje vietovėje, galima jį surasti ir nuskenuoti QR kodą, kuriama užfiksuotas pasakojimas apie tą istorinę vietovę, kurioje jis buvo paslėptas.

Tarptautinėje konferencijoje, kuri vyko 2017 rugpjūčio 29 d. Rygoje, mūsų šalies darbą pristatė Meškuičių gimnazijos mokytoja Genovaitė Liepinia. Buvo pristatyti mokytojai, kurie dirbo šiame projekte. Tai mūsų gimnazijos mokytojai : Genovaitė Liepinia, Rosita Serpauskienė, Rasa Kelpšienė. Mokytojos Inga Razanovienė ir Jurga Bučnienė vertė užduotis į lietuvių kalbą.

 

  ERASMUS+ PARTNERIAI SUSITIKO MEŠKUIČIUOSE

 

Sausio paskutinėmis dienomis Meškuičių gimnazijoje viešėjo Erasmus+ strateginių partnerysčių projekto “Through Interactive basic to additional knowledge” (“Interaktyviu pagrindu įgyjamos žinios”) vadovas Martinis Jurjevas su kolega iš koordinuojančios organizacijos “Vidzemes inovāciju instruments” Latvijoje ir projekto vadovės iš Estijos, bendradarbiaujančios Kiardlos mokyklos mokytojos.

Meškuičių gimnazijos mokinių prezidentė Laura Baškytė užsienio svečiams surengė nuotaikingą ekskursiją po mokyklos erdves, supažindino su svarbiomis gimnazijos veiklomis. Gimnazijos istorijos ir etnografiniame muziejuose apie eksponatus vaizdžiai pasakojo, į svečių klausimus atsakinėjo IIG klasės mokinė Irmina Kvecytė. Mokinėms pasiruošti padėjo anglų kalbos mokytoja Inga Razanovienė. Projekto vadovai susitiko su gimnazijos administracija. Aptartos likusios įgyvendinti projektinės veiklos ir tolesnio bendradarbiavimo galimybės. Kaimyniniame Naisių kaime puikiai angliškai kalbantis gidas supažindino su Lietuvos pirmos Mažosios kultūros sostinės išskirtinėmis erdvėmis.

Šiame tarptautiniame projekte trijų valstybių atstovai kuria interaktyvią mokymosi platformą septintų-aštuntų-devintų klasių mokiniams. Meškuičių gimnazijoje projektui vadovauja direktoriaus pavaduotoja ugdymui Margarita Vilkonienė ir chemijos mokytoja Genovaitė Liepinia. Projektą finansuoja Europos Komisija.

 

Mokytoja Genovaitė Liepinia

 

 

 

 


 

 
Make Science Real in Schools

Tarptautinis projektas MARCH

(paspauskite ant pavadinimo)

MOKSLO DIENA - TAPK MEŠKUIČIŲ MIESTELIO EKSPERTU

                    Gimnazijos vyresniųjų klasių mokiniai išbandė autentišką mokymąsi darbo vietose. Pagal bendruomenės narių susitarimus, aplankytos miestelyje ir šalia jo esančios įmonės, įstaigos, kurių vadovai buvo motyvuoti priimti mokinius. Mokslo metų pabaigoje organizuota projektinė veikla - Profesijų diena. Mokiniai, susiskirstę grupėmis, susipažino su įmonių veikla, atliko užduotis.

                    Gimnazijos mokiniai lankėsi Meškuičių miestelio ligoninėje ir Kultūros centre, susipažino su Lietuvos pašto darbo specifika ir seniūnijos veikla, susidomėję apžiūrėjo didžiulį L. Šateikos ūkį Daugėlaičių kaime. Mokiniai vyko į šalia Meškuičių įsikūrusį "Zelbukį", lankėsi Meškuičių medžio apdirbimo įmonėje "Bageta", vaikų lopšelyje-darželyje organizavo mažiesiems edukacinius užsiėmimus, sportines veiklas. Mokinių vasaros atostogų metu šalia esančiame Naisių kaime organizuota archeologinė ekspedicija, kurioje dalyvavo ir kitų rajono mokyklų mokiniai.

 Patyriminis ir autentiškas mokymasis motyvavo mokinius domėtis savo miestelio įmonių veikla, skatino kūrybišką bendravimą.

Šešių kepurių metodo taikymas įtraukė mokinius ir mokytojus į produktyvaus mąstymo procesus.

https://www.youtube.com/watch?v=5in8zEV17gk&feature=youtu.be

Išvyka į "Zelbukį" 

 

      

 

PROJEKTAS “THROUGH INTERACTIVE BASIC TO ADDITIONAL KNOWLEDGE”

 

(„INTERAKTYVIU PAGRINDU ĮGYJAMOS ŽINIOS”)

 

2015-2017 m.m. vykdomas Erasmus+ strateginių partnerysčių projektas “Through interactive basic to additional knowledge” („Interaktyviu pagrindu įgyjamos žinios”) 2015-1-LV01-KA201-013446.  Draugija „Vidzemes inovaciju instruments”, įsikūrusi Latvijoje, kartu su Šiaulių r. Meškuičių gimnazija Lietuvoje ir Kiardlos gimnazijoja Estijoje pradėjo kurti interaktyvią mokymosi platformą “Through interactive basic to additional knowledge”, skirtą septintųjų-devintųjų klasių mokiniams, kad mokymosi procesas taptų patrauklesnis.  

Pagrindinis projekto tikslas – sukurti internete atvirosios prieigos platformą, kurioje bus matematikos, chemijos ir fizikos mokymo užduotys pagal 7, 8 ir 9 (IG) klasių dalykų programas. Uždavinių sprendimų atsakymai nurodys koordinates istorijos ir geografijos požiūriu svarbių lankytinų objektų, esančių  Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Užduotys bus parengtos pagal privalomų mokymo programų turinį, todėl mokiniai galės įgyti mokslo žinių. Naudodami informacines technologijas, mokiniai įgis integruoto mokymosi ir kitų vertingų įgūdžių.

Projekto autoriai pabrėžia, kad interaktyvi mokymosi medžiaga leidžia mokiniams pasiekti aukštesnių mokymosi rezultatų ir pats mokymosi procesas tampa ne tik naudingu, bet ir įtraukiančiu. Interaktyvios mokymosi medžiagos naudojimas jau tapo įprastu daugelyje Europos valstybių ir už Europos ribų.

Interaktyvi platforma bus prieinama ir kitiems susidomėjusiems asmenims. Projekto autoriai yra įsitikinę, kad užduočių sprendimas sudarys galimybes ne tik mokiniams sužinoti naujų dalykų apie Baltijos valstybes.

Nors platformos naudojimas mokyklose prasidės tik 2017 m., bandomoji versija bus sukurta jau šiemet. Tai leis panaudoti vartotojų patirtį ir tobulinti platformos veikimą. Platformos kūrimo procesą sekite Facebook paskyroje „Veiksmes koordinatas”.

Erasmus+ strateginių partnerysčių projektą “Through interactive basic to additional knowledge” koordinuoja draugija „Vidzemes inovaciju instruments” Latvijoje. Projektą finansuoja Europos Komisija. Daugiau informacijos apie Erasmus+ programas Švietimo mainų paramos fondo tinklalapyje

http://www.smpf.lt/lt/programos/erasmus

 ĮSPŪDŽIŲ PILNA GIMNAZISTŲ KELIONĖ Į ESTIJĄ

 

,,Tai buvo įsimintiniausia kelionė mano gyvenime. Nesigailiu nė vienos kelionės akimirkos, nes kiekviena iš jų buvo kupina įspūdžių.“ – taip po Comenius projekto ,,Mūsų tautiniai rūbai” išvykos atsiliepė viena iš jos dalyvių, IG klasės mokinė Ema. 2013–2015 mokslo metais Šiaulių r. Meškuičių gimnazijoje vykdomą daugiašalės mokyklų partnerystės projektą užbaigėme gegužės 11-16 dienomis išvykdami į Estiją, kur jau ketvirtąjį kartą susitikome su projekto partneriais iš Italijos, Turkijos ir, žinoma, Estijos.

Septyniolikos mokinių ir mokytojų grupė kelionę pradėjome pirmadienį autobusu pajudėję link Latvijos. Laukė ilga kelionė, tačiau nenuobodžiavome ir iki vakaro pasiekėme Valgos miestą, kuris garsėja tuo, jog yra pasidalinęs į dvi dalis. Valka priklauso Latvijai, bet kitoje upės pusėje esanti Valga yra Estijoje. Apsistojome viešbutyje, po pirmos nakvynės už Lietuvos ribų kupini entuziazmo kėlėmės ir keliavome toliau.

Pirmiausia patraukėme į Estijos miestą Tartu, jame aplankėme ,,Ahhaa” mokslo centrą, savo naujovėmis ir išradimais palikusį begalinį įspūdį. Vakarėjant pratęsėme kelionę jūros link, kur mūsų laukė plaukimas keltu į Hyjumos salą. Prie keltų įvyko pirmasis susitikimas su turkais bei italais, su kuriais kartu po daugiau nei paros nuo mūsų išvykimo pagaliau pasiekėme Kiardlą. Šiame mieste veikia mūsų projekto bendradarbiaujanti gimnazija. Privažiavę viešbutį, vėliau mums tapusį lyg namais, pamatėme gausų būrį estų mokinių ir mokytojų, su šypsenomis mus pasitinkančių ir sveikinančių atvykusius į Kiardlos miestą.

Išaušus naujam rytui, kėlėmės apimti nedidelio nerimo. Žinojome, kad netrukus mūsų laukia koncertas, kurio metu turėsime pasirodyti ir mes, lietuviai. Tačiau vėliau supratome, jog jaudintis visai nebuvo dėl ko: pasipuošę tautiniais rūbais padainavome, pašokome ir kartu su italais, turkais bei estais įsitraukėme į bendrą šokių bei dainų sūkurį.

                Hyjumos sala žavėjo ne tik draugiškais jos gyventojais, bet ir savo gamta. Vienas iš labiausiai giliai į atmintį įsirėžusių vaizdų – tai vakarinė salos dalis. Aplankėme Kepu (Kõpu) švyturį, Kiardlos gimnazijos dirbtuves, kuriose išbandėme įvairius amatus. Galiausiai nuvykę prie jūros kranto nė vienas nepraleidome progos pasivaikščioti po mažyčiais akmenukais nusėtą pakrantę. Saloje gyvenantys žmonės Baltijos jūrą mato kone kasdien, tačiau kai kurie iš mūsų per šią savaitę ją regėjome daugiau kartų nei įprastai matome per visus metus Lietuvoje, tad kiekvieną kartą jūra mus žavėjo ir neleido atitraukti nuo jos akių.

Atėjus taip nelauktai išvykimo dienai, daugelis braukėme skruostu riedančias ašaras. Vos po kelių dienų buvimo Hyjumoje spėjome pamilti šią nedidelę salą, kurioje pamatėme tiek daug kerinčių vaizdų ir sutikome begalę draugiškų žmonių, su kuriais, deja, teko išsiskirti. Susėdę į autobusą guodėmės vienintele mintimi, jog mūsų kelionė dar nesibaigė.

Paskutinę šios taip greitai prabėgusios kelionės dieną pasilikome Estijos sostinei Talinui. Nuvykę į jį laiko turėjome nedaug, tačiau spėjome pasivaikščioti po miesto senamiestį ir savo akimis pamatyti tokias garsiausias jo vietas kaip Švento Olafo bažnyčia bei rotušė. Senamiestis stebino gerai išsaugotu viduramžių paveldu bei kalvotomis gatvėmis. Po keleto ten praleistų valandų atsisveikinome su Talinu, vėl įsitaisėme savo autobuso kėdėse bei patraukėme jau pasiilgtos tėvynės link.

Dvejus mokslo metus Meškuičių gimnazijoje vykęs Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektas ,,Mūsų tautiniai rūbai” eina į pabaigą. Per šį laiką mūsų mokiniai gavo progą pakeliauti po saulėtąją Turkiją, spalvingąją Italiją bei neužmirštamą Estiją, susipažinti su šių šalių kultūra, tradicijomis, gamta ir, žinoma, tautiniais rūbais. Kelionių metu susiradome naujų draugų, tobulinome anglų kalbos žinias ir įgijome neišdildomų įspūdžių. Na, o užverčiant paskutinį lapą šio projekto istorijoje svarbu paminėti, kad mūsų veikla buvo finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Projekto vadovė – mūsų gimnazijos chemijos mokytoja metodininkė Genovaitė Liepinia, kuriai dėkojame už mums suteiktą progą dalyvauti šiame projekte bei patirti begalę nepamirštamų akimirkų.  

Monika Joniškytė, Meškuičių gimnazijos IIIG klasės mokinė

 

 

MEŠKUIČIŲ KETVIRTOKAI ŠOKO IR KELIAVO LATVIJOJE

Šiaulių r. Meškuičių gimnazija ir Latvijos respublikos Garkalnės vidurinė menų mokykla draugauja nuo 2011 metų. Šiemet abiejų mokyklų bendradarbiavimas pakilo į tarptautinio projekto lygį. Finansavimą gavo Nordplus Junior projektas NDJR-2014/10443 "New horizons through sharing experiences“ („Nauji horizontai atsiveria dalijantis patirtimi“). Projektą koordinuoja Latvijos Garkalnės mokykla, partneriai – Meškuičių gimnazija Lietuvoje ir Kiardlos gimnazija Estijoje. Projekto trukmė – 2014–2015 mokslo metai. Projekto tikslas – bendradarbiavimas ir ryšių stiprinimas tarp Baltijos valstybių. Mokiniai projekto metu susipažįsta su kitos šalies kultūra, tradicijomis, įgauna tarptautinio bendravimo patirties, aktyviai mokosi užsienio kalbų. Svarbiausios šio projekto veiklos – savo ir kaimyninės Baltijos šalies liaudies šokių mokymasis, įdomių gamtos bei kultūros paveldo objektų lankymas, praktiškas susipažinimas su senaisiais amatais, dalyvavimas draugystės koncerte.

Vasario 10-14 dienomis Meškuičių gimnazijoje lankėsi devynių-dvylikos metų vaikų tautinių šokių kolektyvas iš Garkalnės mokyklos Latvijoje ir trys jų mokytojos. Balandžio 14-18 d. Meškuičių gimnazijos ketvirtokai, lydimi mokytojų Dacės Šimulionienės, Danutės Navickienės ir Genovaitės Liepinios, vyko į Garkalnės mokyklą. Meškuitiečius maloniai pasitiko ir mokiniai, ir mokytojai. Ketvirtokai susipažino su mokykla, pasivaikščiojo po Garkalnės miestelį, aplankė Rygos senamiestį. Maloniai pasmaguriavo Skryverų saldainių dirbtuvėlėse. Ten ne tik patys gamino ir pakavo saldainius, bet ir sužinojo populiariausių Latvijoje saldainių ,,Guotinia“ (,,Karvutė“) gamybos technologijas, susipažino su visomis šių saldainių rūšimis. Apie Latvijos įdomią ir garbingą praeitį daug sužinojo aplankę Lielvardės ir Araišų ežero medines pilis. Smagiai dieną vaikai praleido mokykloje bendraudami su Garkalnės 3-4 klasių mokiniais. Vieni kitiems pristatė savo mokyklas, dalyvavo Protų mūšyje, netradicinėje sporto pamokoje, šokių pamokoje. Įdomu buvo stebėti, kaip mokiniai tarpusavyje bendrauja lietuvių, latvių, anglų ir rusų kalbomis. Ko nepavykdavo pasakyti žodžiais, paaiškindavo gestais. Bendradarbiavimo veiklą vainikavo latvių ir lietuvių vaikų šokių kolektyvų koncertas. Daug aplodismentų sulaukė bendras baigiamasis Garkalnės ir Meškuičių mokinių šokis. Vakare į viešbutį vaikai grįždavo pavargę, bet puikiai nusiteikę. Pailsėję kitą dieną vėl žvalūs keliavo po Latviją. Didžiulį įspūdį meškuitiečiams paliko Žinių centras, įsikūręs Cesyje. Jame mokiniai susipažino su fizikiniais dėsniais, galėjo savo žinias ir sumanumą pritaikyti žaisdami įvairius žaidimus ir atlikdami bandymus. Daug teigiamų emocijų vaikams suteikė apsilankymas Ramkalnų rogučių trasoje. Specialiomis rogutėmis linksmai nuo kalno lėkė ne tik vaikai, bet ir mokytojos. Išvažiuodami iš Latvijos meškuitiečiai aplankė Saulkrastų Dviračių muziejų, pasivaikščiojo pajūriu, perėjo Baltąją kopą, pasidžiaugė gyvūnais Rygos zoologijos sode.

Ketvirtokai namo grįžo kupini įspūdžių, susipažinę su Latvijos istorija, gamtos ir kultūros paveldo objektais, senaisiais amatais, išmokę naujų šokių. Svarbiausia, kad vaikai susirado naujų draugų, išmoko daug latviškų žodžių, noriai bendravo tarpusavyje ir su Garkalnės mokyklos mokiniais bei mokytojais, aktyviai dalyvavo visose veiklose. Ačiū visiems, kurie prisidėjo prie šio projekto rengimo ir įgyvendinimo.

4 klasės mokytoja Dacė ŠIMULIONIENĖ

_________________________________________________

 

MEŠKUITIEČIAI VIEŠĖJO TURKIJOJE

 

          Meškuičių gimnazijoje 2013-2015 m.m. vykdomas daugiašalės mokyklų partnerystės projektas „Mūsų tautiniai rūbai“. Pagal programą šiemet siuvamos lėlės, tarsi savo pačių simbolis, puošiamos tautiniais rūbais, mokomasi savo ir bendradarbiaujančių šalių liaudies šokių, žaidimų. Projekto veiklos finansuojamos iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Gimnazijos penkių mokinių ir šešių mokytojų grupė kovo pabaigoje dalyvavo tarptautinėje projekto veiklos savaitėje Turkijos Eregli mieste, GulucIbrahimIzmirliAnadoluLisesi mokykloje. Ten viešėjo ir projekto „Mūsų tautiniai rūbai“ partneriai iš Estijos Kiardlos gimnazijos. Bendradarbiaujančioje mokykloje buvome pasitikti laikantis turkų tautinių tradicijų, parodyta šventinė programa. Koncerto metu buvo atliekami tautiniai šokiai ir dainos, grojama liaudiškais instrumentais. Gausiai susirinkusiems žiūrovams projekto veiklos grupės pristatė atliktus namų darbus – filmukus apie tautinių lėlių gamybą. Mes parodėme dailės mokytojos tautodailininkės Aušros Petrauskienės ir IIIG klasės gimnazisto Vytauto Drazdausko kūrybos filmą apie lietuviškų lėlių siuvimą Meškuičiuose.

Projekto dalyviai buvo mokomi neįprasto meno – tapymo ant vandens. Dailės mokytoja turkė visiems mielai parodė, kaip šiuo būdu nutapyti tradicinę turkų gėlę raudoną tulpę. Lietuviai ir estai raitėme savo ornamentus.

Mokiniai susidraugavo su svetingai juos priėmusiomis šeimomis, patobulino savo bendravimo užsienio kalba įgūdžius, išbandė įvairius tradicinius turkų patiekalus, pasižyminčius prieskonių gausa.

Matėme nuostabaus grožio gamtą, grožėjomės gausiai pražydusiomis pavasarinėmis gėlėmis. Ypač didelį įspūdį paliko pažintinė ekskursija po didžiausią Turkijos miestą Stambulą. Susipažinome su miesto istorija, architektūriniais paminklais, kultūriniu paveldu. Plaukėme Bosforo sąsiauriu, skiriančiu Aziją nuo Europos ir jungiančiu Juodąją ir Marmuro jūras, grožėjomės miesto architektūra. Apžiūrėjome Topkapi sultono rūmus, Sofijos soborą-muziejų, kuriame kasdien apsilanko apie dešimt tūkstančių lankytojų. Didžiulį įspūdį paliko šios šalies prekyba. Vietiniai turgūs vyksta gatvėse, net degalinėse. Stambulo Didžiajame turguje, kuris veikia nuo penkioliktojo amžiaus, priskaičiuojama iki keturių tūkstančių parduotuvių. Ten raibsta akys nuo suvenyrų, turkiškų arbatos ir kavos servizų, kilimų, skarų, šalikų, tradicinių saldumynų. Pirkdami lauktuves, ir mes laikėmės turkiškų tradicijų, mokėmės derėtis dėl kainos. 

Kelionė į Turkiją gimnazistams ir jų mokytojams paliko neišdildomą įspūdį, suteikė daug pažintinių žinių apie Lietuvos ir Turkijos švietimo sistemų, kultūrų, geografinius skirtumus. Ir mokiniai, ir mokytojai patobulino savo kalbines, bendravimo kompetencijas. Išvykos metu mokiniai kūrė filmą apie savo įspūdžius Azijos žemyne. Tautodailininkė Aušra Petrauskienė filmavo lietuviškų tautinių lėlių kelionę. Dvejus mokslo metus trunkantį projektą planuojame užbaigti gegužės mėnesį veiklos savaite Estijoje, Hyjumos saloje.

Genovaitė LIEPINIA, projekto vadovė

_________________________________________

 

 

 TARPTAUTINIS PROJEKTASMARCH

(ANGL. MAKE SCIENCE REAL IN SCHOOLS)

VEIKLA „GAMTOS MOKSLŲ TIRIAMIEJI DARBAI“

 

Ugdymo plėtotės centras įgyvendina Europos Komisijos Mokymosi visą gyvenimą programos projektą MARCH (angl. MakeScienceRealinSchools). Projekte dalyvauja partneriai iš 7 šalių (Bulgarijos, Graikijos, Jungtinės Karalystės, Lietuvos, Portugalijos, Serbijos ir Vokietijos). Projekto tikslas – pateikti gamtamokslinio ugdymo mokyklose apžvalgą, padėti kurti su Mokymosi visą gyvenimą programos tema ir turiniu susijusių projektų tinklą, skatinti įžvalgų, gerosios praktikos, taikant inovatyvias metodikas gamtos mokslų ugdymui, sklaidą.

Projekto dalyviai – 25 Lietuvos mokyklų komandos.

Mokyklų komandos pasirenka po 2 tiriamuosius darbus (biologijos, chemijos, fizikos ar integruoto gamtos mokslų kurso) ir juos atlieka keliais būdais: naudodamos realias priemones ir prietaisus, šias priemones ir prietaisus naudodamos kartu su kompiuterine laboratorija, naudodamos vien virtualią laboratoriją.

Tiriamųjų darbų konkursas vykdomas nuo 2014 m. spalio 15 d. iki 2015 m. kovo 16 d.

Konkursui pateiktų darbų vertinimą atlieka mokyklų komandos ir Ugdymo plėtotės centro direktoriaus įsakymu sudaryta vertinimo komisija.

Daugiau informacijos https://sciencemarch.eu/index.php/lt/contact-us-mnu-lt

 

Meškuičių gimnazija (atsakinga mokytoja Genovaitė Liepinia) pateikė projekto MARCHvertinimui du tiriamuosius darbus:

1.     Geriamojo vandens tyrimai. Ugnė Kaučikaitė, Lina Vrubliauskaitė, IG klasė. Chemijos mokytoja metodininkė Genovaitė Liepinia.

2.     Augalo augimo greitis. Brigita Drazdauskaitė, Vytautas Drazdauskas, IIIG klasė. Fizikos vyresnioji mokytoja Arūnė Gendvilienė.

 

PROJEKTE MARCH (ANGL. MAKE SCIENCE REAL IN SCHOOLS) DALYVAUJANČIŲ MOKYKLŲ SĄRAŠAS

1. Akmenės rajono Akmenės gimnazija

2. Alytaus Jotvingių gimnazija

3. Alytaus profesinio rengimo centras

4. Anykščių r. Troškūnų Kazio Inčiūros vidurinė mokykla

5. Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

6. Kauno r. Kulautuvos pagrindinė mokykla

7. Kauno r. Neveronių gimnazija

8. Kauno šv. Pranciškaus mokykla

9. Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija

10. Mažeikių Kalnėnų pagrindinė mokykla

11. Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazija

12. Palangos senoji gimnazija

13. Prienų r. Stakliškių vidurinė mokykla

14. Riešės gimnazija

15. Šiaulių Didždvario gimnazija

16. Šiaulių r. Aukštelkės mokykla

17. Šiaulių r. Gruzdžių gimnazija

18. Šiaulių r. Meškuičių gimnazija

19. Švenčionių r. Švenčionėlių Mindaugo gimnazija

20. Tauragės „Šaltinio“ progimnazija

21. Ukmergės Antano Smetonos gimnazija

22. Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazija

23. Viešoji įstaiga Pranciškonų gimnazija

24. Vilkaviškio rajono Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazija

25. Vilniaus r. Pagirių gimnazija

________________________________________________________ 

                     MEŠKUIČIUOSE SKAMBĖJO LATVIŲ KALBA

  

Meškuičių gimnazijoje eilę metų vykdomi tarptautiniai projektai. Jų metu mokiniai, mokytojai, visas gimnazijos kolektyvas ir miestelio bendruomenė turi galimybių susipažinti su užsienio šalių žmonėmis, jų kultūra, tradicijomis.Aktyviausi projektų dalyviai keliauja į bendradarbiaujančias užsienio mokyklas vykdyti bendras veiklas.Italai, turkai, estai, portugalai, lenkai, anglai jau lankėsi mūsų gimnazijoje pagal daugiašalės mokyklų partnerystės Comeniusprojektus. Šios veiklos finansuojamos iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Meškuičių gimnazijos direktorius Algis Mačiulis ir Latvijos Respublikos Garkalnės menų ir bendrojo lavinimo vidurinės mokyklos direktorius LaimnesisBrugis2011 metais pasirašėmokyklų bendradarbiavimo meno, mokslo ir sporto srityse sutartį.Nuo to laiko kasmet sulaukiame svečių iš kaimyninės Latvijos mūsų renginiuose: rudenį sporto „Kaimynų taurės“ varžybose, balandį Meškuičių gimnazijoje organizuojamoje tarptautinėje integruotoje socialinių ir gamtos mokslų konferencijoje „Pažinkime savo kraštą“. Esame laukiami Latvijoje jų tautinės šventės Lačplėsio dienos minėjime.Šiemet abiejų mokyklų bendradarbiavimas pakilo į tarptautinio projekto lygį. Parengtas NordplusJunior projektas NDJR-2014/10443 "Newhorizonsthroughsharingexperiences“ („Nauji horizontai atsiveria dalijantis patirtimi“). Projektą koordinuoja Latvijos Garkalnės mokykla, partneriai – Meškuičių gimnazija Lietuvoje ir Kiardlos gimnazija Estijoje. Projekto trukmė – 2014–2015 mokslo metai. NordplusJunior programą administruoja Tarptautinė programų agentūra Švedijoje.

NordplusJunior projekto tikslas – bendradarbiavimas ir ryšių stiprinimas tarp Baltijos valstybių. Projekto metu mokiniai susipažįsta su kitos šalies kultūra, tradicijomis, įgauna tarptautinio bendravimo patirties, aktyviai mokosi užsienio kalbų. Svarbiausios šio projekto veiklos – savo ir kaimyninės Baltijos šalies liaudies šokių mokymasis, įdomių gamtos bei kultūros paveldo objektų lankymas, praktiškas susipažinimas su senaisiais amatais, dalyvavimas draugystės koncerte.Vasario 10-14 dienomis Meškuičių gimnazijoje lankėsi devynių-dvylikos metų vaikų tautinių šokių kolektyvas iš Garkalnės mokyklos Latvijoje ir trys jų mokytojos. Grupės vadovė, Garkalnėsmenų ir bendrojo lavinimo vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui ir menams Inga Pelcmane projektinės savaitės iškilmingo atidarymo metu sakė, jog pirmąjį kartą į Meškuičius jie atvyko sportuoti, antrąjį kartą atvyko sportuoti ir dainuoti, trečiąjį kartą – sportuoti, dainuoti ir dalyvauti konferencijoje, ir taip veiklų kiekvieną kartą daugėja. Šiemet svečiai iš Latvijos atvyko dar ir šokti. Gimnazijoje svečiai jautėsi laukiami. Ketvirtokai projekto dalyviai sužavėjo svečius, su mokytoja DaceŠimulionienešvaria latvių kalba sudainavę latvių liaudies dainą „Kur tu teci“. Istorijos mokytojos Rositos Serpauskienės parengtos jaunosios gidės aštuntokės Laura Baškytė, Deimantė Vaitkutė, Irmina Kvecytė raiškiai ir išmoningai pasakojo Meškuičių miestelio ir gimnazijos istoriją. Svečiai palydėti po Meškuičių miestelį ir parką. Šeštokai su klasės vadove Rasa Kelpšiene artėjančios Valentino dienos proga svečius pakvietė aplankyti jų ypatingąją kavinę, kurioje susikalbėti teko lietuvių, latvių, anglų, rusų kalbomis. Kaimyniniame Naisių kaime apžiūrėtas Baltų dievų muziejus. Stiprų įspūdį paliko Naisių teatro spektaklis vaikams lietuvių kalba.Aplankytas Kryžių kalnas. Išvykoje Šiaulių Žaliūkių muziejuje savo rankomis gamintos Užgavėnių kaukės. Sužinota, kuo svarbūs šiauliečiams 1236 metai. Klaipėdoje aplankytas delfinariumas. Ilgam išliks atmintyje Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejus ir Aviacijos muziejus. Vis grįždami prie svarbiausios šio tarptautinio projekto veiklos, vadovaujami ketvirtokų mokytojos DacėsŠimulionienės ir šokių vadovės Sandros Valčikienės, jaunieji meškuitiečiai ir jų svečiai šoko, repetavo, kartu su kitais Meškuičių gimnazijos bei kultūros centro meno kolektyvais dalyvavo šventiniame koncerte, skirtame Lietuvos valstybės atkūrimo dienai paminėti, Meškuičių kultūros centre.

Balandžio mėnesį Meškuičių gimnazijos pradinukai išvyks savaitei atsakomajam vizitui į Garkalnės mokyklą Latvijoje.

 

  

Genovaitė LIEPINIA, Meškuičių gimnazijos mokytoja, tarptautinių projektų vadovė

______________________________________________________________________________________

 Nacionalinis projektas „Kūrybinės partnerystės“

 

 

Projekto „Kūrybinės partnerystės” metu Lietuvoje įgyvendinama tarptautinio pripažinimo susilaukusi „Kūrybinių partnerysčių” programa, sukurta Jungtinėje Karalystėje. Programa „Kūrybinės partnerystės" sukuria sąlygas bendradarbiauti mokykloms ir kūrybinio sektoriaus profesionalams. Šio bendradarbiavimo tikslas - ieškoti būdų, kaip atskleisti mokinių kūrybingumą bendrojo ugdymo procese, kaip mokinius įkvėpti ir padėti jiems mokytis bei pasiruošti sėkmingai veikti šiuolaikinėje visuomenėje.

„Kūrybinių partnerysčių“ programoje jau dalyvavo apie 4 tūkstančiai Lietuvos moksleivių – nuo pirmokų iki dvyliktokų. Šiais mokslo metais prie „Kūrybinių partnerysčių“ prisijungia dar 45 šalies mokyklos, jų tarpe ir Šiaulių r. Meškuičių gimnazija. Čia įgyvendinama „Tyrinėjančių mokyklų“ programa – stebima mokymosi aplinka, ieškoma, kaip mokinius sudominti ir paskatinti mokytis, imtis atsakomybės ir iniciatyvos. Integruotos, kūrybiškos pamokos drauge su kūrėjais vyksta nedidelėse grupėse ar klasėse.

„Kūrybinių partnerysčių“ agentai yra tarpininkai tarp mokyklos atstovų ir programą įgyvendinančių praktikų – kino ar teatro režisierių, aktorių, dizainerių, muzikantų, filosofų, skulptorių ir kitų sričių profesionalų. Jie į programą įsitrauks vėliau ir kartu su mokytojais skatins moksleivius įsisavinti žinias netradiciniais metodais. Tokiu būdu pamokų metu sukuriama eksperimentinė erdvė, kurioje nepaisoma įprastinių pamokų normų, išbandomi nauji, neįprasti būdai ne tik mokytis, bet ir spręsti mokykloje ar klasėje iškilusias problemas.

Mūsų gimnazijoje šiame projekte dalyvauja 6b klasės mokiniai ir jų mokytojai. Projekto kūrybos agentė – Sandra Navickaitė. Kuruojanti mokytoja – Genovaitė Liepinia.

Projektą „Kūrybinės partnerystės“ inicijavo Švietimo ir mokslo ministerija, iš dalies remia Europos socialinis fondas, projektą įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.

http://www.kurybinespartnerystes.lt/projektai

 __________________________________________________________________________________

 Meškuičių gimnazijoje kurdami filmus vaikai mokėsi lietuvių kalbos

Netradiciniai mokymosi metodai šiais mokslo metais buvo taikomi beveik šimte Lietuvos mokyklų, dalyvavusių nacionaliniame projekte „Kūrybinės partnerystės“. Įvairias mokslo disciplinas – biologiją, matematiką, lietuvių kalbą, dailę, muziką – jungiantys projektai nepaiso įprastinės pamokos normų ir plečia jos ribas. Projektus mokyklose vykdo įvairių sričių kūrėjai ir profesionalai – aktoriai, žurnalistai, architektai, kino režisieriai, dizaineriai.

Pasak Mildos Laužikaitės, trečius metus vykdomo nacionalinio projekto „Kūrybinės partnerystės“ vadovės, projektai išjudina nusistovėjusius mokymosi procesus ir siūlo kūrybiškai išnaudoti tiek pamokos laiką, tiek klasės ir mokyklos erdves. Mokiniai, mokytojai ir kūrėjai drąsiai eksperimentuoja, kuria, dalinasi patirtimi ir tokiu būdu mokosi. Projektai unikalūs tuo, jog į procesą įtraukiamos kelios mokslo disciplinos. Tokiu būdu siekiama, kad vaikai daugiau sužinotų, savarankiškai mąstytų, nuolat bendradarbiautų, įgytų daugiau praktinės patirties. Visi jų potyriai vėliau aptariami, nes svarbiausia, kad vaikai gerai jaustųsi mokykloje, mokymasis jiems būtų prasmingas ir įdomus užsiėmimas.

Šiais mokslo metais Meškuičių gimnazijoje buvo įgyvendinamas Kūrybinių partnerysčių projektas, kurio tikslas – gerinti mokinių kalbinę raišką, padidinti tiek mokinių, tiek mokytojų pasitikėjimą savimi. Pasirinkta tikslinė mokinių grupė, išsiskirianti menka mokymosi motyvacija ir žemais mokymosi pasiekimais. Projekto pradžioje vaikai menkai pasitikėjo savimi, vengė viešai pasirodyti gimnazijos renginiuose.

Projektas turėjo tarsi du etapus: pirmajame etape mokytojai dirbo su kūrybos agente Sandra Navickaite, kilusia nuo Kuršėnų, identifikuodami vaikų problemas, ieškodami jų sprendimo būdų. Kilo mintis turėti kamuoliuką − „draugą“. Vaikai gamino kamuoliukus, rašė savo kamuoliuko dienoraštį. Kūrybos praktikas choreografas ir režisierius Petras Lisauskas mokė vaikus žongliruoti. Antrajame projekto etape vaikai, padedami kūrybos praktiko Andriaus Zaidovo, kūrė trumpų filmukų scenarijus, filmavo ir analizavo nufilmuotą medžiagą. Ypatingai pasiteisino praktinė veikla, kadangi mokiniai labiausiai įsitraukdavo būtent į praktines užduotis ir tuomet jausdavosi gerai, tokiu būdu po truputį kilo jų savivertė. Baigiamąsias projekto veiklas vaikai organizavo patys, pristatė nuveiktus darbus kitos klasės mokiniams. Kaip dovana vaikams buvo organizuota išvyka į Šiaulių jaunųjų gamtininkų centrą, kur jie atliko kūrybines užduotis.

Padedami kūrybos praktikų, integruotas veiklas kūrė Meškuičių gimnazijos dailės mokytoja Aušra Petrauskienė, tikybos mokytoja Danutė Navickienė ir lietuvių kalbos mokytoja Jurgita Ratkutė. Aktyviai į projekto veiklas įsitraukė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jūratė Petraitienė. Kūrybinių partnerysčių projektą koordinavo gimnazijos direktorius Algis Mačiulis.

Svarbiausias pasiektas projekto rezultatas − pagerėję santykiai: vaikų-vaikų, mokytojų-vaikų, mokytojų-mokytojų, mokytojų-administracijos.

Šiemet įvairiose Lietuvos mokyklose vykusiuose „Kūrybinių partnerysčių“ projektuose mokiniai domėjosi savo miestelio ir šeimos istorijomis bei legendomis, mokėsi kaligrafijos, gamino baldus, gilinosi į ekologišką gyvenimo būdą, susipažino su šiuolaikine amatininkyste.

Per trejus metus „Kūrybinių partnerysčių“ programoje dalyvavo 138 Lietuvos mokyklos, beveik devyni tūkstančiai mokinių – nuo pirmokų iki dvyliktokų.

Projektą „Kūrybinės partnerystės“ inicijavo Švietimo ir mokslo ministerija, iš dalies remia Europos socialinis fondas, projektą įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.

 

  

Genovaitė LIEPINIA,

Meškuičių gimnazijos Kūrybinių partnerysčių projekto kuruojanti mokytoja

_______________________________________________________________________________________________ 

                              Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės

projektas „My national costume“

 

 

  

2013-2015 m.m. Šiaulių r. Meškuičių gimnazijai skirta 21000,00 eurų dotacija Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto Nr. LLP-COM-DP-2013-LT-00117 „My national costume“ įgyvendinimui. Veikla finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

http://www.smpf.lt/lt/konkursai

Koordinuojanti mokykla – Meškuičių gimnazija. Projekto vadovė – chemijos mokytoja Genovaitė Liepinia.

Projekto partneriai:

Guluc Ibrahim Izmirli Anadolu Lisesi vidurinė mokykla Turkijoje.

Kiardlos gimnazija Estijoje.

Profesinė mokykla Istituto Istruzione Superiore Vanvitelli Stracca Angelini Italijoje.

                      Kad geriau pažintų savo šalies ir kitų tautų kultūrą, mokiniai iš Turkijos, Italijos, Estijos ir Lietuvos mokyklų, padedami mokytojų ir vietos bendruomenės narių, pirmaisiais metais rinks informaciją apie savo šalies tautinių rūbų ypatybes, jų raidos istoriją, apie medžiagas, iš kurių tautiniai rūbai siuvami, gamins atskiras tautinių rūbų detales. Antraisiais projekto veiklos metais mokiniai iš įvairių medžiagų (medžio, popieriaus, skudurų ir pan.) darys lėles tarsi savo pačių simbolį, joms siųs tautinius drabužius.

Bendradarbiaujančių skirtingų valstybių mokiniai mokys vieni kitus savo šalies liaudies šokių, žaidimų, vyks meninis tautinių rūbų pristatymas.

 ________________________________________________________________________________________________

 Meškuitiečiai Italijoje, arba septynios dienos rojuje

 

            Lagaminai sukrauti. Savaitę lydėjusią šypseną keičia skruostu riedanti ašara, atsisveikinimo žodžius – pažadai sugrįžti. Širdyje jaučiamas nenoras atsisveikinti, palikti ką tik sutiktus draugus. Prisiminimai sandariai sudėti į didžiausią lagamino skyrių. Jų daug. Jie gražūs ir šviesūs. Tačiau jau seniai žinoma, jog viskas, kas turi pradžią, deja, turi ir pabaigą.

Tad, dabar nuo pradžių. Ciao! Būtent šiuo žodžiu pradedu pasakojimą apie savaitę trukusią išvyką į nepaprastą, spalvingą Pietų Europos valstybę – Italiją. Ten keliavome mes, Šiaulių r. Meškuičių gimnazijos mokiniai, Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „My national costume“ (angl. mano tautiniai rūbai) dalyviai – Dominyka Razanovaitė, Vilma Šimulionytė, Darius Kivilius, Tautvydas Galkauskas, Vytautas Drazdauskas, Toma Kvecytė,  Agna Dagytė ir Dovilė Černauskaitė bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Šniukaitė, sekretorė Aldeivina Incienė ir Genovaitė Liepinia, chemijos mokytoja, projekto vadovė.

Ilgai laukta kelionė prasidėjo ankstų sekmadienio rytą Meškuičiuose. Autobusu pasiekę Rygą, sėdome į lėktuvą ir jau po trijų valandų leidomės dar nepažintos šalies oro uoste. Pirmąsias valandas oras nelepino, tačiau galiausiai saulė nepašykštėjo itališkos šilumos, ir šiaurės Italijos miestą Bergamą, nuo seno garsėjantį žemėlapių gamyba, tekstilės ir chemijos pramone, aplankėme sušilę, dangų dengė tik keli plonyčiai debesys. Kaip ir dauguma šio miesto svečių, mes savo pažintinę kelionę po Bergamo miestą pradėjome nuo Aukštutinio miesto. Kildami senu funikulieriumi, nė nenutuokėme, jog vos po kelių sekundžių pateksime į visai kitą istorinį laikmetį. Siauros gatvelės, įdomios aikštės, bažnyčios, daugybė fontanų, jaukios parduotuvėlės žavėjo ir jau po pirmųjų žvilgsnių jautėme, kaip istorinis Bergamas iš karto širdyse prilimpa.

„Visi keliai veda į Romą“ – sako senas priežodis.  Taigi, ir mes aplankėme didingąją Italijos sostinę, amžinąjį miestą Romą. Žvilgsnius traukė architektūros šedevrai: Panteonas, Koliziejus, Vittoriano paminklas. Garsusis Trevi fontanas vertė stabtelėti ir pasiklausyti vandens čiurlenimo muzikos.  Neatsispyrėmė ir tradicijai, teigiančiai, kad norint sugrįžti čia dar kartą, į fontaną reikia įmesti kelias monetas. Tikimės, jog lietuviškos monetos mus būtinai sugrąžins į Romą.

Leidosi saulė, o kartu su ja ir mes. Tiesa, ne į Adrijos jūrą, o galutinio tikslo link – į Ankonos miestą. Dauguma mūsų apsistojo viešbutyje, kai kurie mokiniai gyveno italų šeimose, kurios palaipsniui jiems tapo artimos bei mielos. Rytui išaušus, nuvykome į Istituto di Istruzione Superiore Vanvitelli Sracca Angelini mokyklą, kur buvome pasitikti su tradiciniais itališkais užkandžiais, supažindinti su tautiniais italų rūbais, muzika. Mokiniai suorganizavo specialų madų šou, grupių užsiėmimus laboratorijose. Vietinis ansamblis linksmino smagia muzika, šokiais. Projekto partneriai iš Turkijos mokyklos surengė netradicines apeigas, turkiškų šokių pamoką.

Dienos ėjo, ir Ankoną bei jos apylinkes kasdien pažindavome vis geriau. Išvykos į Nacionalinę meno galeriją, žvejybinį uostą, žydų kapines, senamiestį, keletą bažnyčių; miesto įžymybių, stalagmitų ir stalaktitų olų, gamtos sukurtų stebuklų apžvalgos plėtė akiratį; kalnai, tiesiog pakelėse augantys apelsinmedžiai, jūra bei aksominiai paplūdimiai žavėjo, o gardžiai kvepiančios picos kasdien žadino apetitą. Džiugino naujos pažintys, draugai iš Turkijos, Estijos, Italijos skatino tobulinti anglų kalbą, bendravimo įgūdžius.

Galiausiai tam, kas buvo prasidėję, artėjo pabaiga. Išaušo šeštadienio paskutinysis kelionės rytas, kvietęs grįžti namo. Arrivederci, Italija! – sušukome, pamojome naujiesiems draugams ir sėdome į  didžiulį baltą lėktuvą, skraidinantį jau į namus, į mylimą Lietuvą, o ne į saulėtąją Italiją. Projekto dalyviams nesakėme „viso gero“, ištarėme trumpą „iki“, nes jau 2014-ųjų metų pavasarį lauksime jų atvykstančių į Lietuvą, į mūsų gimnaziją, kur jie pažins lietuvišką kultūrą, papročius, tradicijas. Ir viskas vėl prasidės nuo pradžių...

 

Toma Kvecytė,

Šiaulių r. Meškuičių gimnazijos

IVaG klasės mokinė

 

  

Veikla buvo finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už pateikiamos informacijos naudojimą.

__________________________________________________________________________________________

 MEŠKUIČIŲ GIMNAZIJOJE

UŽSIENIO SVEČIAI PYNĖ DRAUGYSTĖS JUOSTAS

 

Mokslo metų pabaigoje Meškuičių gimnazijoje lankėsi užsienio valstybių mokiniai ir mokytojai. Dešimt svečių sulaukta iš tolimosios TurkijosEregli miesto gimnazijos. Septynios viešnios atskrido iš saulėtosios Italijos Ankonos miesto. Išsinuomotu autobusu atvažiavo aštuonių estų delegacija iš Hyjumos salos, Kiardlos gimnazijos.

Meškuitiškius tarptautinio projekto dalyvius ir atvykusius svečius suvienijo tikslas pažinti savo ir bendradarbiaujančių mokyklų šalies kultūrą per tautinius rūbus. Ruošdamiesi tarpvalstybiniam susitikimui, mokiniai, padedami mokytojų ir kitų bendruomenės narių, domėjosi tautinių rūbų raida, jų dėvėjimo tradicijomis; raštais, medžiagomis, iš kurių siuvamos tautinio kostiumo detalės. Mokinių pranešimai pristatyti integruotoje tarptautinėje konferencijoje „Pažinkime savo kraštą“, kurioje dalyvavo gausus būrys meškuitiečių, kitų Lietuvos mokyklų atstovų, atvyko svečiai ir iš Latvijos Respublikos Garkalnės menų ir bendrojo lavinimo mokyklos.

Užsienio svečiai supažindinti su Meškuičių gimnazijos veikla ir istorija. Svečiai  apžiūrėjo Meškuičių miestelį ir parką, pabuvojo Baltų muziejuje kaimyniniame Naisių kaime. Stiprų įspūdį jiems paliko Kryžių kalnas, linų muziejus Panevėžyje, išvyka į Trakus ir Vilnių, edukaciniai užsiėmimai muziejuose.

Gimnazijos kieme keturių valstybių mokiniai pynė draugystės juostas. Savaitę trukusius daugiašalės mokyklų partnerystės Comenius projekto „Mynationalcostume“ renginius vainikavo susitikimas su miestelio bendruomene ir vakaronė Meškuičių kultūros centre.

  

Genovaitė LIEPINIA, Meškuičių gimnazijos mokytoja, projekto koordinatorė

 

Veikla buvo finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už pateikiamos informacijos naudojimą.